Najnowsze    Najstarsze

Technologie silnie zmieniają rynek pracy, jednak polscy pracownicy nie obawiają się wyzwania

Już nie tylko w zakładach produkcyjnych, ale też w sektorze usług, czy w handlu. Rozwój nowych technologii to trend, który coraz silniej wpływa na rynek pracy i polscy pracownicy są gotowi, by elastycznie dopasować się do niego – wynika z najnowszego raportu Randstad Employer Brand Research. Automatyzację postrzegają jako ułatwienie pracy i sposób na podniesienie jej jakości. Jest to też wyzwanie, w obliczu którego są nastawieni na rozwój kwalifikacji.

Polacy najbardziej cenią u pracodawcy zarobki, ale na znaczeniu zyskuje czas na życie prywatne

Pracodawcy sygnalizują trudności z pozyskaniem kadr do swoich firm? Pracownicy podpowiadają, czym ich przyciągać. Wynagrodzenia i świadczenia pracownicze, stabilność zatrudnienia oraz przyjazna atmosfera w miejscu pracy to najważniejsze czynniki, które zdaniem pracowników decydują o atrakcyjności pracodawcy. Na znaczeniu w istotny sposób zyskuje równowaga między pracą a życiem prywatnym – wynika z polskiej edycji corocznego globalnego badania Randstad Employer Brand Research.

Mniej rotacji na krajowym rynku pracy, ale nie mniej apetytu na zmiany, nawet te ryzykowne

Drugi kwartał na rynku pracy zaczynamy z uspokojeniem rotacji pracowników między firmami, ale niesłabnącym apetytem na zmianę pracy. Najnowsze badanie firmy Randstad „Monitor Rynku Pracy” pokazuje też wyjątkowe na tle innych narodów Europy otwarcie Polaków na uruchomienie własnej działalności gospodarczej. Aż 27% badanych przymierza się do rzucenia pracy i uruchomienia swojego biznesu. Tylko dwa kraje europejskie mogą się pochwalić większym zapałem pracowników do brania losu w swoje ręce.

Do końca lata zatrudnienie nadal będzie rosło. Rosną też oczekiwania kandydatów do pracy.

W nadchodzącym półroczu co trzecia firma planuje zwiększyć zatrudnienie. Czy plan ten uda się zrealizować nie jest jednak pewne, bo jak pokazuje najnowsze badanie „Plany Pracodawców” realizowane przez firmę doradztwa personalnego Randstad, aż 72% przedsiębiorstw sygnalizuje, że pozyskanie nowych pracowników jest wyraźnie trudniejsze niż jeszcze dwa lata temu. Aż 9% firm w ogóle nie finalizuje prowadzonych rekrutacji. W tej rzeczywistości rola reputacji firmy zdaje się być mocno niedoceniana - blisko połowa polskich firm nie interesuje się wizerunkiem, jaki jest im przypisywany jako pracodawcom.

Więcej