Branża Retail: Czym pracodawcy przyciągają najbardziej wartościowych pracowników

W społeczeństwie zakorzeniło się przekonanie, że branża Retail to dobre, ale przejściowe miejsce zatrudnienia, głównie adresowane do studentów. Obalamy ten mit.

Jakie działania podejmują pracodawcy, aby zatrzymać w firmie najbardziej wartościowych pracowników?

Pracodawcy z branży Retail coraz częściej dbają o to, aby skupiać w swoich szeregach ludzi o podobnych zainteresowaniach. Łatwiej odnaleźć się w sklepie ze sprzętem sportowym osobom, które faktycznie są pasjonatami aktywnego sposobu spędzania czasu wolnego. Przykładowo, dla miłośników narciarstwa magnesem może być to, że jako pierwsi będą mieli informację na temat specjalistycznego ubioru czy wchodzących właśnie na rynek nowości sprzętowych. W ten sposób miejsce pracy staje się nie tylko obowiązkiem, ale również pozwala na rozwój swoich pasji. Praca w Retailu może być zatem perspektywiczna i inspirująca.

Jednym z najczęściej oferowanych, ale jednocześnie cenionych przez pracowników benefitów są zniżki na asortyment marki. W sektorze beauty – organizowane są spotkania ze stylistą czy makeupistą. Kreatywnych rozwiązań jest naprawdę sporo. Istotne jest przede wszystkim zrozumienie autentycznych potrzeb swoich obecnych i przyszłych pracowników oraz adekwatna odpowiedź na te potrzeby. Zbiór trafnie wyselekcjonowanych benefitów pozapłacowych zwiększa atrakcyjność oferty zatrudnienia.

Za przemianami w branży Retail idą też zmiany w katalogu zawodów i umiejętności wymaganych w pracy w handlu detalicznym. Rośnie zapotrzebowanie na pracowników, którzy wspierają wewnętrzna komunikację w firmie, działania rekrutacyjne i budowanie wizerunku pracodawcy – wylicza Natalia Pawłowska, Senior Consultant w Randstad Polska. „Pracodawcy, w tym również z przedstawiciele branży Retail, widzą potrzebę tworzenia nowych miejsc pracy, jak Employer Branding Specialist czy Internal Communications Specialist. Praca tych osób przekłada się na zmianę sposobu postrzegania przedsiębiorstwa i budowanie zaangażowania wśród obecnych i potencjalnych pracowników firmy.” – dodaje.

Kliknij, jeśli interesują Cię treści prezentowane w raporcie »

Szukasz pracy w branży Retail? Sprawdź nasze oferty:

Oferta -retail1 Oferta -retail2 Oferta -retail3 Oferta -retail4