Randstad realizuje największe międzynarodowe badanie poświęcone tematyce wizerunku pracodawców. Efektem jest coroczny unikalny raport, wyróżnienie Randstad Award oraz ranking najbardziej atrakcyjnych pracodawców.

Randstad Employer Brand Research to pierwsze tak kompleksowe badanie z obszaru employer brandingu polskich pracodawców - obejmuje wszystkie najważniejsze aspekty działania przedsiębiorstwa, wpływające na wizerunek potencjalnego pracodawcy.

Projekt zainicjowano w 2000 r. w Belgii. Z czasem dołączały do niego kolejne kraje, a tegoroczna edycja obejmie już 27 państw z pięciu kontynentów. W 2017 r. w Polsce badanie to realizowane jest już po raz siódmy, a jego wyniki poznamy podczas uroczystej Gali Randstad Award w Warszawie.

Idea projektu

Idea wynika z wieloletniego doświadczenia Randstad, pokazującego, że o wyborze pracodawcy, u którego składamy dokumenty aplikacyjne, decyduje wiele czynników i tylko częściowo decyzja ta zależy od działań komunikacyjnych oraz promocyjnych danej firmy. Równie istotne znaczenie ma to, jak potencjalni pracownicy postrzegają prowadzone przez firmę działania biznesowe, fakty związane z jej działalnością oraz wyznawane przez nią wartości. Innymi słowy: dużą rolę odgrywa sposób, w jaki kandydat odbiera codzienną aktywność marki.

Raport Randstad Award określa obszary działań przedsiębiorstw, wpływające na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy wśród potencjalnych pracowników, warunkujące napływanie talentów do firm.

Niezależny sondaż

Sondaż jest wykonywany przez niezależny i obiektywny instytut badawczy TNS, realizujący badanie równolegle dla Polski oraz 26 krajów biorących udział w Randstad Award.

Firmy, które są poddawane ocenie nie mają udziału w jego opracowaniu, nie mogą zamówić jego wykonania, bądź w jakikolwiek inny sposób zapewnić sobie w nim obecności. Respondentami są potencjalni pracownicy.

Obszar badania

Badanie obejmuje takie aspekty zatrudnienia jak: innowacyjność, przyjazna atmosfera pracy, zapewnienie wsparcia w postaci szkoleń czy korzystne warunki finansowe. Wskazuje równocześnie, które czynniki są najistotniejsze dla pracowników przy wyborze przyszłego pracodawcy.

Nagroda Randstad Award

Końcowym efektem projektu, poza unikalną wiedzą o czynnikach wpływających na kondycję marek pracodawców, jest również wyróżnienie Randstad Award. Nagroda ta przyznawana jest firmie, która w badaniu uzyskuje najwyższe notowania jako pożądany pracodawca.

Uroczysta Gala, podczas której przyznawane jest wyróżnienie, odbywa się co roku we wszystkich krajach biorących udział w badaniu.


Informacji na temat Randstad Award udziela:

Katarzyna Gurszyńska 
Communications Manager
tel.: +48 22 274 12 86
e-mail: katarzyna.gurszynska@randstad.pl