branża retail: sposoby, którymi mogą Cię oczarować pracodawcy z branży retail

Retail często kojarzony jest z pracą przejściową, na krótki okres. Tego typu miejsce pracy często wiązane jest wyłącznie z możliwością zarobku, ale również budzi negatywne skojarzenia z brakiem jasnej ścieżki awansu. Panuje przekonanie, że osoba, która podejmuje się zatrudnienia w branży Retail najprawdopodobniej za kilka miesięcy odejdzie w poszukiwaniu właściwego dla siebie miejsca zatrudnienia, czyli takiego, które jest zgodne z jej wykształceniem kierunkowym. Obalamy ten mit i rzucamy nowe spojrzenie na branżę Retail.

jakie działania podejmują pracodawcy, aby zatrzymać najbardziej wartościowych pracowników?

Dobór personelu ma coraz większe znaczenie w branży Retail. Pracodawcy nie tyle skupiają się na pewnych specyficznych cechach, które powinien posiadać kandydat na danym stanowisku, ale wsłuchują się w jego potrzeby, zainteresowania i możliwości. Łatwiej jest się odnaleźć w dużej hali ze sprzętem sportowym osobie, która aktywnie ćwiczy lub interesuje się daną dyscypliną. Jako pracownik w pierwszej kolejności masz dostęp do informacji o specjalistycznym ubiorze czy dopiero wchodzących na rynek nowinkach w sprzęcie sportowym. To sprawia, że miejsce pracy staje się nie tylko obowiązkiem, ale również przyjaznym miejscem do dzielenia się swoimi pasjami, spotkania  z osobami o podobnych zainteresowaniach.

Innym działaniem – wysoko cenionym z perspektywy pracowników jest udostępnianie atrakcyjnych zniżek na asortyment marki, dla której pracują. W sektorze beauty –  organizowane są spotkania ze stylistą czy makijażystą. Kreatywnych rozwiązań jest dużo więcej. Zrozumienie autentycznych potrzeb swoich obecnych i przyszłych pracowników oraz adekwatna odpowiedź na nie ma tu jednak kluczowe znaczenie. Zbiór trafnie wyselekcjonowanych benefitów pozapłacowych zwiększa atrakcyjność oferty zatrudnienia.

Zmiany w zatrudnieniu w branży Retail przejawiają się też w pojawiających się coraz to nowych wyspecjalizowanych stanowiskach. „Pracodawcy, w tym również z przedstawiciele branży Retail, widzą potrzebę tworzenia nowych miejsc pracy, jak Employer Branding Specialist czy Internal Communications Specialist. Praca tych osób przekłada się na zmianę sposobu postrzegania przedsiębiorstwa i budowanie zaangażowania wśród obecnych i potencjalnych pracowników firmy.” – podkreśla Natalia Pawłowska, Senior Consultant w Randstad Polska.

kliknij, jeśli interesują Cię treści prezentowane w raporcie »

< powrót do poprzedniej strony