design human forward – efekt ludzkiej pomysłowości w cyfrowym świecie

Wieloletnia historia marki Randstad nieodłącznie związana jest z wyjątkowym wzornictwem. Identyfikacja wizualna ma bowiem kluczowe znaczenie dla firm, które zajmują się dostarczaniem usług. W Randstad od samego początku wspólnie budujemy więc markę, która budzi zaufanie i wyróżnia się spośród konkurencji. Na jej postrzeganie mają więc wpływ z jednej strony elementy, które tworzą wizualną tożsamość, ale też z drugiej strony to, w jaki sposób działamy na co dzień.

Human Forward – pod tym hasłem kryje się wprowadzana przez Randstad zmiana. Zmiana w sposobie naszego działania, ale też przemiany w wizualnej identyfikacji marki, która wyróżnia się nowoczesnym designem, ale wciąż można w niej wyczuć rozpoznawalne i charakterystyczne dla Randstad elementy.

Od początku dokładamy wszelkich starań, aby wizualna identyfikacja Randstad była równie wyjątkowa, jak relacje, które tworzymy z naszymi kandydatami i klientami. Idea Human Forward wpisuje się w te dążenia. Dzięki niej spoglądamy też w przyszłość, czerpiąc z tego, co najcenniejsze w tożsamości marki.

zawsze warto sięgać po wyjątkowe inspiracje

Warto podkreślić, że wzornictwo przemysłowe jest niezwykle interesującym rozdziałem w historii sztuki Holandii – kraju, z którego wywodzi się Randstad. Intensywny rozwój niderlandzkiego designu przypada na lata 20. XX wieku i ma związek z czasopismem De Stilj, wydawanym przez Theo van Doesburga. Chociaż De Stijl nigdy nie sprzedał się w ponad 300 egzemplarzach, miał duży wpływ na sztukę w Holandii i poza nią. Wokół czasopisma skupiali się twórcy związani z nurtem neoplastycyzmu (od nazwy czasopisma zwanym też De Stijl). Cechami charakterystycznymi ich dzieł były abstrakcja, dominacja prostokątnych kształtów oraz silne kolory bez ozdobników.

Prace twórców neoplastycyzmu wywarły ogromny wpływ na kształt jednego z ważniejszych przedwojennych nurtów architektury i designu – Bauhausu, ale także na późniejsze realizacje holenderskich plastyków, choćby plakacistów.

To właśnie pokolenie powojennych projektantów zostało zaproszone przez Randstad do tworzenia elementów identyfikacji wizualnej firmy. Wśród autorów plakatów był m.in. Ben Bos, którego realizacje wyróżniały się silnymi kolorami, wyraźnymi elementami graficznymi i kunsztowną typografią. Dużą wagę Randstad przywiązywał od zawsze do wszystkich materiałów promocyjnych – ulotek, plakatów, ale także do wystroju biur.

binarny design w binarnym świecie

Dziś do najlepszych wzorców holenderskiego designu oraz historii marki Randstad nawiązuje nowa identyfikacja wizualna firmy. Przygotowała ją znana amerykańska agencja brandingowa HUGE, która ma na swoim koncie liczne realizacje dla takich marek, jak Nike, Samsung, Vans i Lenovo. Twórcy nowej identyfikacji sięgnęli po to, co wyróżniało dotychczas materiały graficzne Randstad – po interesujące wzornictwo, mocne akcenty kolorystyczne, wysublimowane formy, ale też zaproponowali nowoczesną identyfikacje, uwzględniającą specyfikę cyfrowych środków przekazu.

Charakterystycznemu dla marki błękitowi w palecie towarzyszyć będą inne kolory. Każdy z nich ma swoje znaczenie. Niebieski, znany z logotypu Randstad, symbolizuje markę godną zaufania. Granatowy odzwierciedla wiedzę, morski – uczciwość, biały – wrażliwość, czerwony – serdeczność, a żółty – energię.

Elementy graficzne, opracowane przez agencję HUGE, nawiązują natomiast do systemu binarnego. Wszystkie grafiki opierają się na wykorzystaniu prostokątów symbolizujących cyfrę jeden oraz okręgów – odwzorowujących zero. Podkreśla to rozwój naszej działalności i rynku pracy, na który istotny wpływ mają technologie cyfrowe.

najważniejsze wartości pozostają niezmienne

Jedynym elementem, który od początku istnienia Randstad pozostaje bez zmian, jest logo. Podobnie, jak istota działalności firmy. Niektórzy twierdzą, że logo Randstad nawiązywać ma do kierownicy roweru, bo rower w historii firmy jest symboliczny. To właśnie za jego pomocą założyciel Randstad, Frtis Goldchmeding, osobiście dowiózł pierwszego kandydata do pracy do klienta w 1960 roku. W rzeczywistości charakterystyczne logo jest symbolem naszej współpracy z klientami i kandydatami. Przypomina otwarte ramiona, gotowe do wsparcia procesu tworzenia platformy porozumienia między pracodawcami a potencjalnymi pracownikami. 

< powrót do poprzedniej strony