równowaga między pracą a życiem prywatnym rośnie na znaczeniu wśród polskich pracowników

badanie randstad employer brand research: jakie cechy wyróżniają najbardziej atrakcyjnych pracodawców?

Pensja i świadczenia pracownicze, stabilność zatrudnienia oraz przyjazna atmosfera w miejscu – te elementy są najważniejsze, gdy pytamy pracowników o cechy atrakcyjnego pracodawcy. Największą uwagę zwraca jednak równowaga między życiem zawodowym a prywatnym – ten czynnik znacząco zyskał w najnowszej edycji corocznego badania Randstad Employer Brand Research.

Badanie prowadzone jest w Polsce od siedmiu lat. Na zlecenie Randstad niezależny ośrodek badawczy pytał 6,5 tysiąca respondentów o to, jakimi cechami wyróżniać się powinien atrakcyjny pracodawca.

pobierz pełen raport randstad employer brand research 2017 »

Wynagrodzenie i dodatkowe świadczenia dla pracowników to wciąż najbardziej istotna kwestia według ankietowanych. Wskazuje ją 77% uczestników badania. Ponad połowa respondentów wymieniła jeszcze stabilne zatrudnienie (57%) i przyjazną atmosferę w pracy (52%).

W porównaniu do zeszłorocznego badania dynamicznie rośnie odsetek ankietowanych, którzy szczególnie doceniają równowagę między pracą a życiem prywatnym (o 9 p.p.). Ten czynnik – obok wynagrodzeń i stabilności – dominował także wśród badanych w wieku od 45 do 65 lat. Respondenci w wieku od 25 do 44 lat wymieniają w czołówce te same aspekty, które pojawiły się w czołówce ogólnego zestawienia. Młodsi nad przyjazną atmosferę w miejscu pracy przedkładają możliwość rozwoju zawodowego.

pobierz pełen raport randstad employer brand research 2017 »

przeczytaj pełną informację prasową »

< powrót do poprzedniej strony