skuteczna kampania employer brandingowa opiera się na mocnej strategii

Wrześniowa konferencja HRcamp w Warszawie była okazją do zaprezentowania prowadzonej przez Randstad kampanii „Kariera bez dylematów”. Takie działania employer brandingowe to jeden ze sposobów na elastyczne podejście do zmian w branży HR i nowych wyzwań, które im towarzyszą, a to właśnie te kwestie zdominowały warszawskie spotkanie specjalistów i menadżerów z tego sektora.

Rynek pracy w Polsce jest dynamiczny, a więc dynamiczne powinny być działania jego uczestników, szczególnie, gdy wyzwań zawodowych zaczynają poszukiwać młodzi ludzie z pokolenia Y, wyróżniający się innymi niż dotychczas potrzebami. Stąd właśnie świadome budowanie employer brandingu w Randstad.

 

FOT. HRSTANDARD.PL

W czasie warszawskiego HRcamp z uczestnikami wydarzenia dzieliliśmy się naszymi doświadczeniami w tworzeniu kampanii employer brandingowej. „Nie tylko opowiedzieliśmy, jak wygląda nasza kampania, ale przede wszystkim pokazaliśmy cały proces pracy nad strategią” – wyjaśnia Justyna Sławik, Recruitment & Employer Branding Manager w Randstad.

Pierwszym, niezwykle istotnym etapem przygotowania kampanii employer brandingowej jest identyfikacja EVP firmy, czyli taki wartości danego pracodawcy, które są unikalne, wyróżniają go na rynku. W tym celu wykorzystaliśmy metody badawcze – jakościowe i ilościowe, które pomogły nam dowiedzieć się, jak postrzegają nas i całą branżę HR kandydaci i pracownicy, a także porównać sytuację z innymi sektorami gospodarki.

Przeanalizowaliśmy wyniki prowadzonych przez nas cyklicznie badań:

  • Badania Zaangażowania Pracowników – przeprowadzanego przez większość dużych organizacji; pozwala ono sprawdzić ogólne poczucie satysfakcji z pracy, a dla specjalistów HR jest ważnym wskaźnikiem efektywności pracy, na którą wpływ ma właśnie zaangażowanie pracowników;
  • Randstad Award – globalnego badania Randstad, w którym chcemy dowiedzieć się, jak pracodawcy na całym świecie postrzegani są przez pracowników;
  • New Hires Experience – badania pracowników nowych w organizacji, w którym możemy sprawdzić poziom ich satysfakcji z przebiegu rekrutacji i pierwsze wrażenia po zetknięciu się z organizacją.

Uzupełniliśmy je również o wyniki Exit Interview, za pomocą którego organizacje monitorują powody odejścia pracowników, czy Top Performers – wywiadów z najlepszymi pracownikami, które pozwalają nam zidentyfikować kompetencje, cechy warunkujące sukces na stanowisku pracy, a także wartości, jakie w organizacji cenią kluczowi pracownicy. W ten sposób zyskaliśmy wiedzę o atrakcyjności naszej marki, a także jej świadomości na rynku. Pozwoliło nam to na rzetelne określenie EVP i podjęcie kolejnych kroków w kampanii employer brandingowej – przede wszystkim zidentyfikowanie grupy docelowej.

Typowych przedstawicieli takiej grupy, ich motywacje, zawodowe doświadczenie i życiowe priorytety mogliśmy poznać określając specyfikę stanowisk, sprawdzając, która grupa pracowników najszybciej wdraża się na tych stanowiskach i osiąga dobre wyniki i wskazując kandydatów, którzy najchętniej sięgają po ofertę firmy.

Taka analiza pozwoliła nam stworzyć koncepcję kampanii „Kariera bez dylematów” – akcji skierowanej do grupy młodych profesjonalistów, którzy są zainteresowani pracą w sprzedaży, a jednocześnie do tej pory nie mieli doświadczenia w pracy w branży HR. W naszym przekazie, skierowanej do tych odbiorców, zaznaczyliśmy, że w naszym zespole jesteśmy szczególnie otwarci na dynamiczne osoby, które świetnie odnajdują się w sprzedaży. Pokazywaliśmy też, jak interesująca i perspektywiczna jest branża HR i że z chęcią wprowadzimy w ten świat naszych kandydatów. W komunikacji przybliżyliśmy też naszą firmę – pełną sympatycznych i otwartych ludzi.

W kampanii wykorzystywaliśmy przede wszystkim nowoczesne kanały komunikacji – przede wszystkim internetowe i mobilne, ale także niestandardowe działania. Jedną z nich była akcja na warszawskich uczelniach – w ten sposób chcieliśmy dotrzeć do stołecznych studentów. W lustrach w toaletach uczelni wystarczyło się przejrzeć, aby przekonać się, że idealnie pasujemy do zespołu Randstad…

Naszą kampanię można poznać na stronie: www.karierabezdylematow.pl

< powrót do poprzedniej strony