wartości sprzyjają budowaniu wspólnoty pracowników. volvo polska ze statuetką randstad award

Historia Volvo Polska to opowieść o tym, jak ważne są w firmie wartości i jakie jest ich znaczenie dla długofalowej działalności w biznesie. Skandynawskie przedsiębiorstwa wniosły na polski rynek pracy unikalne elementy, które przez lata rozwijały w swoich macierzystych krajach - wzorzec odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie biznesu. Jednak to tylko jeden z powodów, dla których Volvo Polska po raz kolejny staje na podium Randstad Award – rankingu pracodawców, dla których najchętniej pracowaliby Polacy.

pobierz raport randstad employer brand research 2017 »

Uczestnicy tegorocznej edycji Randstad Employer Brand Research, na podstawie której powstał ranking, wskazują, że firmę Volvo Polska w szczególny sposób wyróżniają wdrożone nowoczesne technologie, dobra sytuacja finansowa firmy i dobra reputacja. Zdaniem Bożeny Michońskiej, Vice President HR & CoE Poland w Volvo Polska, wśród wielu czynników wymienianych przez respondentów duże znaczenie ma także stabilność pracy. „Od wielu lat, odkąd istniejemy w Polsce, mamy ten sam sposób podejścia do  ludzi. Nawet w trudnych czasach na rynku, w okresie światowego kryzysu gospodarczego, trzon pracowników przez cały okres pozostawał z nami.” – podkreśla Bożena Michońska.

poczucie stabilności i dialog z pracownikami

Wspomniane wcześniej unikalne wartości, które wprowadzała na rynek  firma Volvo, sprzyjają budowaniu wspólnoty, w którą aktywnie włączani są pracownicy, a jej podstawą jest transparentność i otwartość. „Otwarcie mówimy o tym, co chcemy osiągnąć, co nam się w firmie podoba, a co należałoby ulepszyć i jakie są nasze oczekiwania w związku z tym. Ważnym elementem działalności naszej firmy jest dialog z pracownikami.” – mówi Bożena Michońska. Dodaje też, że „wszystkie te aspekty Volvo realizuje od zawsze – pracownik nigdy nie jest niczym zaskakiwany, a na poczucie stabilność wpływa także jasne określenie tego, czego może oczekiwać, pracując w Volvo. Nawet jeśli pracownik decyduje się na zmianę pracodawcy i rozmawiamy z nim o powodach, to jednocześnie podkreśla, że najbardziej żal mu będzie atmosfery i kultury organizacyjnej Volvo.”

Przemysł motoryzacyjny intensywnie zmienia się za sprawą nowoczesnych technologii. Duże znaczenie w tych przemianach ma automatyzacja. Pod tym względem Volvo Polska jest jednak wyjątkiem ze względu na specyfikę produkcji autobusów, w której procesy automatyzacji nie mają większego wpływu na zadania pracowników. „W przeciwieństwie do produkcji samochodów osobowych, zupełnie inaczej wygląda  produkcja autobusów.” – tłumaczy Bożena Michońska. „Jest to produkcja szyta na miarę, autobus powstaje od podstaw zgodnie ze szczegółową specyfikacją każdego klienta. Pracownicy aktywnie uczestniczą w systematycznym doskonaleniu procesów produkcji, optymalizacji i  wdrażaniu innowacji.  

nasz pracownik naszym ambasadorem

Volvo Polska zatrudnia ponad 3 tysiące osób. Ponad połowa z nich to pracownicy produkcji, a druga połowa to specjaliści zatrudnieni w centrach usług wspólnych. Odpowiadają za obsługę IT, księgowości, czy HR na rzecz całej Grupy Volvo na świecie. W związku z procesami zachodzącymi na rynku pracy w przypadkach obu tych grup wyzwaniem staje się zatrzymanie fachowców w firmie i przyciąganie nowych talentów. „Przez lata rozwijaliśmy nasze wewnętrzne wartości, które budują wspólnotę z pracownikami, a dziś pracujemy aktywnie nad strategią employer brandingową ukierunkowaną na potencjalnych kandydatów, wykorzystując nasz dobry wizerunek wśród osób aktualnie zatrudnionych. Przy pomocy specjalistów wdrażamy strategię i wiemy, co możemy jeszcze udoskonalić. Mamy świadomość, że powinniśmy zwiększyć naszą aktywność w mediach społecznościowych - tych środkach przekazu, które trafiają do młodego pokolenia. Jednocześnie nie możemy zapominać o doskonaleniu wewnętrznej oferty dla obecnych pracowników, wsłuchiwanie się w ich potrzeby, bo nadal chcemy, aby nasz pracownik był naszym ambasadorem. I to się dzieje, przychodzą do nas pracować całe rodziny, a przecież nie poleci się pracy w firmie swoim najbliższym, jeśli nie ma się o niej dobrej opinii.” – podsumowuje Bożena Michońska.

pobierz raport randstad employer brand research 2017 »

< powrót do poprzedniej strony