Note: our system indicates that Javascript is disabled or not supported by your browser. In order to take advantage of full functionality of this site, javascript must be enabled. Please change your browser options.
Wizerunek pracodawcy to uniwersalna wartość dla firmy. I to bez względu na koniunkturę gospodarczą. Strategię employer brandingu buduje się z myślą o długofalowym rozwoju przedsiębiorstwa i pozyskiwaniu ludzi, którzy będą pracować na jego sukces. Wyzwania rynku pracy, choćby takie, z jakimi mierzymy się w 2020 roku, wpływają jedynie na to, które aspekty marki pracodawcy stają się w oczach pracowników kluczowe, a które odchodzą na dalszy plan.
Od lat w badaniu Randstad Employer Brand Research pytamy o to polskich pracowników. Na tej podstawie tworzymy też listę najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce. Pobierz najnowszą edycję raportu już teraz!
Aby skutecznie budować markę pracodawcy, konieczne jest stałe analizowanie faktycznych oczekiwań aktualnych i potencjalnych pracowników. Należy je bowiem uwzględniać w planowaniu i komunikowaniu konkretnych działań. To element długofalowej strategii, która sprawdzić się może także w czasach rynkowych wyzwań.
Wiele wskazuje na to, że rok 2020 będzie rokiem zmiany na rynku pracy. Wpływ ma na to wiele czynników, w tym epidemia COVID-19. Skuteczna marka pracodawcy to strategia, którą buduje się na lata, a jedynie stale aktualizuje na podstawie sytuacji rynkowej. Historia naszego badania pokazuje, że w czasach wyzwań pracownicy są skłonni doceniać bardziej inne czynniki atrakcyjności pracodawcy, takie jak stabilność zatrudnienia i dobra kondycja finansowa przedsiębiorstwa.
Markę pracodawcy określa przede wszystkim reputacja Twojej firmy, to, jak postrzegają ją Twoi pracownicy, a także grono potencjalnych kandydatów. W marce pracodawcy zawierają się wartości firmy, jej kultura organizacyjna i środowisko pracy. Konsekwentnie kształtowana potrafi skutecznie wpłynąć na proces pozyskiwania najlepszych pracowników na rynku.
Gdy budujesz swoją markę pracodawcy lub pracujesz nad jej rozwojem, mierzyć się możesz z wieloma pytaniami. Odpowiedzi na nie znaleźć możesz w artykułach naszych ekspertów na blogu Randstad.