Satysfakcja kandydatów jest kluczowym elementem udanego procesu rekrutacji. W Randstad od zawsze wsłuchiwanie się w potrzeby kandydatów i wspieranie w rozwijaniu ich prawdziwego potencjału było naszym celem. Przez wiele lat pracowaliśmy nad ustandaryzowaniem badania satysfakcji, które teraz towarzyszy kandydatom i pracownikom tymczasowym już we wszystkich najważniejszych etapach procesu rekrutacji i zatrudnienia. Dzięki temu wiemy, że nawet niewielka zmiana w podejściu może przynieść zaskakujące rezultaty. Dla nas to człowiek jest w centrum zainteresowania. Zadowolony kandydat staje się zadowolonym pracownikiem, który już pierwszego dnia w pracy zjawia się zmotywowany i chętny do działania.

Dziś chcielibyśmy podzielić się wnioskami z obserwacji i współpracy z kandydatami, którzy doceniają nasze starania, a swoimi doświadczeniami dzielą się w badaniach satysfakcji. Na co szczególnie zwracają uwagę i za co najbardziej cenią naszych konsultantów?

Wierzymy, że współpraca z Randstad może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Sprawdź dlaczego.

dlaczego randstad

rozmowa kwalifikacyjna - tak po ludzku

Rozmowa o pracę często jest stresującym wydarzeniem. Kandydat chce dobrze wypaść, otrzymać wymarzoną pracę, a perspektywa, że jego kompetencje i doświadczenie zawodowe są oceniane, nie pomaga się rozluźnić. Z badań satysfakcji, które przeprowadzamy tuż po rozmowach kwalifikacyjnych, wynika, że kandydaci bardzo cenią miłą i swobodną atmosferę podczas rekrutacji, która pomaga im szczerze opowiedzieć o potrzebach i oczekiwaniach w związku z pracą i przyszłym pracodawcą. Aż 97% badanych potwierdza, że taką przyjazną atmosferę im zapewniamy!

Kandydaci dostrzegają zaangażowanie naszych konsultantów zarówno w stworzeniu przyjaznego charakteru spotkania, jak i w wyczerpującym przedstawieniu oferty pracy. Dla osoby poszukującej zatrudnienia ma to ogromne znaczenie. Dzięki temu, że konsultant Randstad doskonale zna szczegóły dotyczące stanowiska pracy i przyszłego pracodawcy, kandydat może podjąć świadomą decyzję o przyjęciu bądź odrzuceniu danej oferty, tym samym podążać najbardziej odpowiadającą mu ścieżką zawodową.

Profesjonalizm konsultantów Randstad, który objawia się w zaangażowaniu, znajomości oferty oraz dopasowaniu jej do kompetencji kandydata wzbudza zaufanie i pomaga w przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej w przyjaznej atmosferze, tak po ludzku. 

jak mierzymy satysfakcję kandydatów?

Każdego dnia wysyłamy ankiety do osób, które właśnie skończyły rozmowę rekrutacyjną z pracownikami Randstad. Zależy nam na mierzeniu poziomu ich satysfakcji z rozmowy. Co dokładnie nas interesuje? Badamy odczucia kandydatów jeżeli chodzi o atmosferę i zaangażowanie konsultanta. Sprawdzamy, czy oferta została przekazana w sposób jasny i wyczerpujący oraz czy kandydat miał wystarczająco dużo czasu na zadanie nurtujących go pytań. Te czynniki pokazują nam, w jakim stopniu realizujemy nasz cel, by podczas rozmowy kandydat miał poczucie, że dostrzegamy w nim człowieka, a nie kolejne CV.

kandydatów ceni sobie spotkania z nami
kandydatów ceni sobie spotkania z nami

Bardzo istotne jest dla nas, by kandydat niezależnie od finału rozmowy kwalifikacyjnej, wyniósł z niej wartość dodaną. Konsultanci skupiają się na mocnych stronach kandydatów, często udzielają im praktycznych wskazówek dotyczących dokumentów aplikacyjnych czy kompetencji zawodowych. Dopasowana do kandydata forma kontaktu, zarówno jeżeli chodzi o czas spotkania, jak i miejsce oraz wspomniane ludzkie podejście pracownika Randstad, to wszystko sprawia, że spotkanie rekrutacyjne staje się po prostu interesującą i wartościową rozmową o planach zawodowych i dalszej ścieżce kariery. 

rekomendacje, które dodają skrzydeł

Opinie, które otrzymujemy od naszych kandydatów, tylko potwierdzają, że pracownicy Randstad wykonują swoją pracę z sercem i zaangażowaniem, a my jako firma realizujemy w praktyce obietnicę naszej marki jako partnera, dla którego ludzki pierwiastek jest najważniejszy.

Oto kilka z nich: 

„Rekruterka bardzo wnikliwie analizowała moje doświadczenie. Dopytywała o każde stanowisko najpierw ogólnie, a następnie szczegółowo. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z aż taką wnikliwością, co dla mnie jest oznaką szczerego zainteresowania moim profilem”.

„Bardzo pozytywna rozmowa rekrutacyjna, swobodna atmosfera, wsparcie merytoryczne i dobre przygotowanie dotyczące wszelkich szczegółów oferty ze strony Pani rekruter. Profesjonalizm i wysoki poziom umiejętności i kompetencji w dziedzinie HR. Polecam”.

„Cała rozmowa przebiegła pomyślnie, naturalnie, szczegółowo. Dało się odczuć pełne zainteresowanie. Wiem, że moje CV jest w dobrych rękach”.

„Bardzo dobrze, że rekruterka pozwoliła mi zrozumieć, jak będzie wyglądała moja rozmowa z pracodawcą poprzez przejście na język angielski i zadawanie istotnych pytań, z punktu widzenia pracodawcy”.

opinie nie zostają na papierze

Otrzymujemy setki wypełnionych ankiet każdego dnia i wszystkie czytamy! Wprowadziliśmy system, dzięki któremu nasze lokalne biura mogą analizować informacje zwrotne, które otrzymały od kandydatów, z zachowaniem poufności. Każdy rekruter ma wgląd w to, jak oceniana jest nasza praca, za co cenią nas kandydaci, a co wymaga z naszej strony poprawy. Na cyklicznych spotkaniach wewnętrznych dzielimy się swoim doświadczeniem, dzięki czemu każdy może skorzystać i wprowadzić ulepszenia, które sprawdziły się w jednym z lokalnych biur czy u konkretnego konsultanta. Cały czas pracujemy nad tym, aby zmieniać się i oczarowywać naszych kandydatów, pracowników oraz klientów.

Przykładem jednego z usprawnień, które przyniosło wzrost satysfakcji u kandydatów i pracowników, jest zapamiętywanie imion i nazwisk tych osób przez naszych konsultantów. Mogłoby się wydawać, że to niewielka zmiana, a jednak ma bardzo duże znaczenie. Mimo że dziennie mamy kontakt z bardzo wieloma osobami, to każda z nich jest dla nas ważna i właśnie w ten sposób to okazujemy. Takie indywidualne podejście i empatia w codziennych działaniach wpływa na wskaźniki zadowolenia pracowników, którzy zaczynają pracę z nami lub u naszych klientów.

W Randstad to człowiek jest najważniejszy. Dzięki naszemu podejściu wiemy, że kandydaci po prostu lubią z nami współpracować. Osoba, której zostanie przedstawiona oferta pracy, dopasowana do kompetencji i mocnych stron, staje się zadowolonym pracownikiem, a pracodawca, który go zatrudnił, ma pewność, że do zespołu dołączył zmotywowany pracownik. Łączymy interesy obu stron: z poszukującymi pracy rozmawiamy o ciekawych dla nich ofertach, a pracodawcom przedstawiamy kandydatów, którzy odpowiadają oczekiwaniom i pasują do kultury organizacyjnej firmy.

Wierzymy, że współpraca z Randstad może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Sprawdź dlaczego.

dlaczego randstad
o autorze
Agata Pawłowska
Agata Pawłowska

Agata Pawłowska

customer experience coordinator w randstad polska

Z Randstad jestem związana od ponad dekady. Moją pasją jest customer & candidate experience i to własnie ten obszar mam przyjemność współtworzyć w naszej firmie. Sercem moich działań są badania satysfkacji, analiza danych i mnóstwo codziennych, inspirujących rozmów na ten temat CX. Wszystko po to, aby jeszcze lepiej wsłuchiwać się w głos osób, które współpracują z naszą firmą. Jestem miłośniczką sportu oraz... języka polskiego (prostego języka polskiego ;) i wszelkich zagadnień redaktorskich.