o czym należy pamiętać, pisząc list motywacyjny pracownika biurowego?

03/07/2019 13:06:37

W przypadku listu motywacyjnego pracownika biurowego, przykładów takiego pisma może być wiele. Każde z nich musi mieć jednak odpowiednią konstrukcję. Dokument aplikacyjny składa się z nagłówka, wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Główna treść, przedstawiająca motywację i umiejętności kandydata, powinna być jednak unikatowa. Dlatego też, pisząc list motywacyjny na stanowisko „pracownik biurowy”, warto skupić się na indywidualnych cechach, osiągnięciach i kompetencjach, popartych realnymi przykładami z życia zawodowego.

kiedy warto napisać list motywacyjny na stanowisko pracownika biurowego?

W przypadku pracownika biurowego list motywacyjny jest dokumentem często wymaganym przez pracodawców. Jeżeli w ofercie pracy znajduje się adnotacja informująca o obowiązku jego dołączenia, należy to bezwarunkowo zrobić. Brak pisma może skutkować wykluczeniem z procesu rekrutacyjnego.

Mimo to, list motywacyjny pracownika administracyjno-biurowego warto dołączyć nawet wtedy, gdy pracodawca go nie oczekuje. Takie działanie na pewno przykuje uwagę rekrutera, co może dać przewagę nad innymi kandydatami do pracy na tym stanowisku.

jak powinien wyglądać list motywacyjny pracownika biurowego? Przykład

Pisząc list motywacyjny, warto zrobić dobre wrażenie już na początku. Pierwsze zdanie bywa tak naprawdę decydujące – jeżeli nie zainteresuje ono rekrutera, może on od razu odrzucić pismo. Dlatego też lepiej zrezygnować z wyświechtanych formułek, np. „W odpowiedzi na Państwa ofertę pracy (…)”. Warto postawić na coś bardziej oryginalnego, co od razu zachęci do dalszego czytania. Przykładowy list motywacyjny pracownika biurowego może zaczynać się następująco: „Mam ponad X lat doświadczenia jako pracownik biurowo-administracyjny, w trakcie których za priorytet stawiałem sobie dbałość o wizerunek firmy i profesjonalną obsługę klientów. Chciałbym zaoferować Państwu nabyte przeze mnie podczas dotychczasowej pracy umiejętności i przyczynić się do rozwoju Państwa przedsiębiorstwa”.

Kolejnym krokiem jest bardziej szczegółowe opisanie doświadczenia i umiejętności. W tym przypadku warto postawić na konkrety, odwołując się przy tym do oferty pracy, na którą się aplikuje. Przykładowo, jeżeli w ogłoszeniu wymogiem jest umiejętność opracowywania danych w programie Excel, warto pokrótce opisać, jakie doświadczenie ma się w tym zakresie. Zamiast „znam program Excel na poziomie bardzo dobrym” lepiej napisać „w poprzedniej pracy często pracowałem w programie Excel, przygotowując m.in. raporty sprzedażowe i zestawienia wydatków firmy”.

Oprócz tego, list motywacyjny pracownika biurowego powinien odwoływać się do korzyści, jakie może osiągnąć pracodawca, zatrudniając aplikującą osobę. Dlatego też warto zawrzeć  w nim dotychczasowe osiągnięcia – najlepiej opisać co się osiągnęło, jakimi metodami się to zrobiło i jakie wymierne zyski przyniosło to poprzedniej firmie.

list motywacyjny pracownika biurowego bez doświadczenia

List motywacyjny pracownika administracyjno–biurowego można napisać również wtedy, gdy nie ma się jeszcze bogatego doświadczenia zawodowego. Dołączenie takie podania do dokumentów aplikacyjnych będzie dla pracodawcy sygnałem, że danemu kandydatowi naprawdę zależy na zdobyciu zatrudnienia.

Jeśli chodzi o list pracownika biurowego bez doświadczenia, pismo powinno opierać się na zdobytej dotychczas wiedzy i możliwości zastosowania jej w praktyce na konkretnym stanowisku. Warto również opisać kompetencje miękkie, jak np. umiejętności organizacyjne czy komunikacyjne – należy jednak uargumentować je na podstawie konkretnych przykładów z życia pozazawodowego. Kluczowe jest też podkreślenie chęci dalszej nauki oraz gotowości do ciągłego rozwoju.