Profesja copywritera staje się coraz popularniejsza. Obecnie wiele osób chciałoby wykonywać ten zawód, ponieważ często pozwala to na pracowanie w trybie zdalnym, co stanowi dużą wygodę. Warto więc wiedzieć, jak zostać copywriterem i co zrobić, by znaleźć pierwszą pracę w tym zawodzie.

Osoby kreatywne i lubiące pracę z tekstem często zastanawiają się, czy naprawdę da się zarabiać na pisaniu. Okazuje się, że jak najbardziej – coraz więcej firm poszukuje copywriterów. Aby zdobyć pracę w tym zawodzie, trzeba jednak odznaczać się konkretnymi umiejętnościami i predyspozycjami. Przydatne jest także własne portfolio. Kwestia tego, jak zostać copywriterem w Internecie, bywa więc dość złożona.

Czym zajmuje się copywriter?

Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem rozmaitych treści. Ich charakter zależy od wymogów danej firmy. Do obowiązków pracownika zatrudnionego na tym stanowisku może należeć np.:

  • tworzenie artykułów na strony internetowe;
  • pisanie tekstów na firmowego bloga;
  • przygotowywanie materiałów reklamowych (m.in. scenariuszy spotów telewizyjnych i radiowych);
  • optymalizacja treści zgodnie z wymogami SEO;
  • przygotowywanie opisów produktów lub usług w sklepach internetowych;
  • wymyślanie haseł i sloganów;
  • marketing szeptany;
  • prowadzenie profili firm w social mediach;
  • pisanie ofert handlowych;
  • przygotowywanie treści mailingów i newsletterów;
  • tworzenie komunikatów prasowych.

przeczytaj też: freelancing – co to jest i czy warto się tym zająć?

Jak widać, copywriter musi doskonale radzić sobie ze słowem pisanym. Jeśli tworzy content reklamowy, często odpowiedzialny jest też za całą kreację – nie tylko więc przygotowuje tekst, lecz także bierze udział w tworzeniu kampanii.

Jak zostać copywriterem? Wykształcenie potrzebne do wykonywania zawodu

Aby zostać copywriterem, należy spełnić kilka warunków. Wiele osób zastanawia się, czy do wykonywania tego zawodu trzeba legitymować się specjalnym wykształceniem. W praktyce nie ma to aż tak dużego znaczenia. Mimo to niektóre firmy preferują osoby, które ukończyły studia wyższe na takich kierunkach jak filologia polska, dziennikarstwo lub public relations. W tym zawodzie sprawdzą się też absolwenci reklamy i marketingu.

Wśród copywriterów jest wielu samouków. Zawód ten mogą więc wykonywać również absolwenci innych kierunków studiów, a nawet osoby, które ukończyły jedynie liceum. W kwestii tego, jak zostać dobrym copywriterem, najważniejsze są bowiem konkretne umiejętności praktyczne.

Jak zostać copywriterem w Internecie? Ważne kompetencje i umiejętności

Copywriter musi mieć przede wszystkim tzw. lekkie pióro. Oznacza to umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym, która pozwala na przekazywanie w przystępny sposób nawet skomplikowanych informacji. Istotna jest też doskonała znajomość poprawnej polszczyzny.

Zastanawiając się, jak zostać copywriterem w Internecie, trzeba pamiętać o konieczności wyróżniania się konkretnymi kompetencjami miękkimi. Ważna jest kreatywność i zdolność myślenia koncepcyjnego, doskonała organizacja pracy własnej oraz dokładność.

przeczytaj też: Najlepsza praca dla introwertyka – przykłady zawodów

Należy przy tym pamiętać, że zakres wymaganych umiejętności niekiedy zależy od charakteru stanowiska, które chce się objąć. Przykładowo, w kwestii tego, jak zostać SEO copywriterem, przydatna może się okazać wiedza z zakresu pozycjonowania stron www oraz analityki internetowej.

Jak rozpocząć pracę jako copywriter?

Copywriter może znaleźć zatrudnienie m.in. w agencji marketingowej lub reklamowej, wydawnictwie, redakcji albo firmie, która prowadzi własnego bloga lub stawia na inne działania contentowe. Oprócz tego istnieje szansa na bycie freelancerem, czyli samodzielne poszukiwanie zleceń.

Ponieważ zawód ten opiera się na umiejętnościach praktycznych, trzeba w odpowiedni sposób zaprezentować się potencjalnym pracodawcom. Chcąc zostać copywriterem, należy stworzyć portfolio. W przypadku osób początkujących może być nim np. własny blog.

Rozpoczynając karierę jako copywriter, warto też zdecydować się na praktyki, nawet te darmowe. Dzięki nim można szlifować swoje umiejętności, a także stopniowo uzupełniać portfolio, co ułatwi znalezienie stałego zajęcia. Oprócz tego w ramach budowania doświadczenia warto skorzystać z tzw. giełd tekstów oraz portali ze zleceniami.

Mamy oferty pracy specjalnie dla Ciebie

Nie czekaj i sprawdź nasze oferty pracy. Pokierujemy Cię w stronę nowych możliwości zawodowych. Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy.

poznaj nasze oferty pracy