W firmach działających w branży retail w ostatnim kwartale roku widoczne jest zwiększone zapotrzebowanie na pracowników. To oczywiście pokłosie rosnącej liczby zamówień, która w tym okresie osiąga najwyższe wartości w roku. Obroty, które w tym krótkim czasie są w stanie wygenerować sklepy, mogą być równe zyskowi z reszty roku.

Bardzo często do pracy potrzebne są nowe osoby, które mogłyby pomóc w obsłudze klienta, pracach magazynierskich czy - podczas świątecznej gorączki - pakowaniu prezentów. Co zrobić, kiedy aby sprostać liczbie zamówień musisz w bardzo krótkim czasie zwiększyć zatrudnienie, czasami nawet dwukrotnie, a jednocześnie wiesz, że taka sytuacja nie potrwa długo? Rekrutacja tylu osób w czasie gdy kandydaci mogę przebierać w ofertach przez wewnętrzny HR może być wyjątkowo skomplikowana. Właśnie wtedy, jeszcze bardziej niż zazwyczaj warto rozważyć skorzystanie z elastycznej formy zatrudnienia, jaką jest praca tymczasowa. Co dzięki temu zyskasz?

praca tymczasowa rozwiązaniem dla branży retail
praca tymczasowa rozwiązaniem dla branży retail

sprawdzony pracownik

Dostęp do szerokiej bazy sprawdzonych kandydatów poszukujących pracy sprawia, że agencja jest w stanie szybko pozyskać dużą liczbę pracowników, spełniających konkretne kryteria w bardzo krótkim czasie. Gdy więc dopiero w październiku jesteś w stanie oszacować, ile dodatkowych osób potrzebujesz w kolejnych tygodniach, współpraca z agencją może pozwolić Ci zaspokoić potrzeby personalne. Podczas spotkania z ekspertem agencji sprecyzuj, jakie umiejętności powinni posiadać pracownicy. Kilka wskazówek dotyczących aspektów, na które warto zwrócić uwagę współpracując z agencją pracy tymczasowej, znajdziesz w innym naszym artykule

Rekrutacja, proces zatrudnienia, obsługa kadrowo-administracyjna, naliczenie wynagrodzeń - wszystkie te zadania przejmie na siebie agencja. Po Twojej stronie pozostanie jednak przeprowadzenie szkolenia stanowiskowego. Wszystko to sprawia, że w tym gorącym okresie zamiast na rekrutacji, możesz skupić się innych aspektach związanych z prowadzeniem firmy, np. finalizowaniu kolejnych zamówień czy pielęgnowaniu relacji z kontrahentami.

elastyczność zatrudnienia 

Zatrudnienie w branży retail w ostatnim kwartale roku bardzo szybko rośnie, jednak na przełomie roku, po noworocznych inwentaryzacjach, liczba potrzebnych w tym sektorze pracowników ponownie spada. Współpracując z agencją pracy tymczasowej masz możliwość dopasowania czasu zatrudnienia pracowników do Twoich potrzeb. Gdy wiesz, że najbardziej intensywny okres to pierwsza połowa grudnia, to z niektórymi osobami możesz zawrzeć umowę tylko na ten czas. Formuła elastyczności generuje realne oszczędności, dzięki ograniczeniu bądź całkowitym wyeliminowaniu godzin nadliczbowych. 

Ponadto, po zakończonym projekcie nie musisz wypowiadać umów z pracownikami. Jednak elastyczność nie ogranicza się tylko do czasu trwania umów, ale także ich formy. Jeśli pracownik wykonywać będzie proste czynności pomocnicze, np. pakowanie prezentów czy metkowanie towaru, a pracy nie będą towarzyszyć szkodliwe czynniki korzystniejsze może okazać się zatrudnienie w oparciu o umowę zlecenie. Ze względu na brak konieczności wykonywania badań medycyny pracy taka osoba trafi do Twojego przedsiębiorstwa jeszcze szybciej. Sam proces ewidencjonowania pracy jest prostszy niż w przypadku umów o pracę. Należy jednak pamiętać, że umowy zlecenie nie mogą być traktowane jako zastępstwo umów o pracę. Do skorzystania z tej formy muszą istnieć konkretne przesłanki. 

koordynator projektu

Gdy Twoja firma posiada placówki w wielu lokalizacjach agencja może delegować do współpracy z Tobą koordynatora projektu ogólnopolskiego. Jego rola polega na ujednoliceniu współpracy między poszczególnymi oddziałami Twojej organizacji, a agencją. W ten sposób zyskujesz jedną osobę kontaktową, która łączy wszystkie zamówienia i przekazuje je do realizacji do odpowiednich komórek, biur regionalnych agencji. Przejrzystość procesów i usprawnienie komunikacji w najintensywniejszym czasie w roku to ogromne korzyści, które niesie za sobą współpraca z koordynatorem projektu.

» dowiedz się, jak pracownicy postrzegają swoją sytuację na rynku pracy. Pobierz najnowszą edycję badania Monitor Rynku Pracy:

pobierz raport
o autorze
Emilia Bujalska
Emilia Bujalska

Emilia Bujalska

koordynator ds. projektów ogólnopolskich w randstad polska

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się